Nietypową, bo zorganizowaną na jednych z obszarów objętych działaniami promocyjnymi. Ale to nie wszystko - atrakcyjne tereny pod inwestycje zaprezentowane zostały także z lotu ptaka. Dziennikarze mieli możliwość przekonania się o potencjale gminnych gruntów inwestycyjnych z pokładu samolotu.
- Nie chcieliśmy mówić o walorach terenów inwestycyjnych w jednym z pomieszczeń urzędu, stąd pomysł na konferencję w terenie. Właśnie tutaj, przy węźle autostrady znajdują się jedne z najbardziej atrakcyjnych gruntów – wyjaśniał Burmistrz Wiesław Janiszewski otwierając konferencję.
Przedmiotem kampanii, której realizacja właśnie się rozpoczyna, jest promocja jedenastu terenów o łącznej powierzchni blisko 66 ha zapisanych w planie zagospodarowania przestrzennego jako lokalne strefy aktywności gospodarczej, tereny usług sportu i rekreacji, tereny usługowe, tereny usług centrotwórczych oraz tereny przemysłowe.
Projekt kampanii promocyjnej pn. „Czerwionka-Leszczyny. Złoża sukcesu” ma pomóc w postrzeganiu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny jako atrakcyjnego partnera gospodarczego, miejsca lokalizacji inwestycji oraz prowadzenia działalności gospodarczej.
„Ze względu na swoją specyfikę, kampania promocyjna terenów inwestycyjnych skierowana jest do różnego rodzaju odbiorców działających zarówno na rynku lokalnym, krajowym, jak i zagranicznym: inwestorów, deweloperów, pośredników handlu nieruchomościami, instytucji i firm finansujących budowę inwestycji” – wyjaśnia naczelnik wydziału rozwoju Krystyna Jasiczek.
Ważną grupą docelową stanowią mieszkańcy, nie tylko gminy, ale także całego kraju. Przeprowadzenie kampanii z wykorzystaniem mediów o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim ma przyczynić się do wykreowania wizerunku Czerwionki-Leszczyn jako atrakcyjnego miejsca do zamieszkania i spędzania wolnego czasu.
„Dobra lokalizacja, posiadanie atrakcyjnych, wolnych terenów inwestycyjnych, sieć połączeń drogowych umożliwiających łatwy dojazd do okolicznych miast aglomeracji śląskiej, autostrada A1 oraz atrakcyjne turystycznie i rekreacyjnie tereny sprawiają, że gmina jest bardzo dobrym miejscem do zainwestowania” - przekonuje burmistrz W. Janiszewski.
W ramach projektu zaplanowano m. in. udział w targach inwestycyjnych w Poznaniu, w Brnie, w Monachium, w Cannes i w Wiedniu, udział w Europejskim Tygodniu Regionów i Miast OPEN DAYS 2011 w Brukseli, udział w Ogólnopolskim Kongresie Regionów w Świdnicy, reklamy w telewizji, radiu, internecie, reklamy mobilne w InterCity, kampanię outodoorową, reklamy w branżowych czasopismach oraz spotkania biznesowe.
Od 3 do 7 października, czyli w bieżącym tygodniu, reprezentacja gminy promować będzie tereny pod inwestycje na targach Expo Real w Monachium, a od 10 do 13 października podczas Europejskiego Tygodnia Regionów i Miast OPEN DAYS 2011 w Brukseli.
„Mamy już także opracowaną koncepcję kreacji zintegrowanych działań promocyjnych w mediach. Staraliśmy się, aby to było coś wyjątkowego i zwracającego uwagę. Pracę nad spotami reklamowymi rozpoczniemy na początku przyszłego roku” – dodaje K. Jasiczek.
„Inwestor, podejmując decyzję o zakupie terenów pod inwestycje, kieruje się głównie trzema czynnikami: lokalizacją, lokalizacją i jeszcze raz lokalizacją – mówił podczas konferencji wiceprezes KSSE Andrzej Zabiegliński. - Trzeba jednak podkreślić także rolę działań marketingowych, których celem jest wsparcie gmin rywalizujących o inwestora. Pierwszy raz mam okazję uczestniczyć w tak nietypowej konferencji, to znakomity pomysł. Gmina jest bardzo aktywna w działaniach promocyjnych i jestem przekonany, że przyniosą one zamierzony rezultat” - dodał.
„Atrakcyjne tereny pod inwestycje postrzegam jako przyszłość naszej gminy, a także szansę na pokazanie jej drugiego oblicza – wyjaśniał burmistrz W. Janiszewski. Dotychczas gmina była znana jako miejscowość górnicza, po likwidacji kopalni musiało nastąpić otwarcie na inną działalność. Jednak prawie jednocześnie pojawił się inwestor, który doprowadzi do reaktywizacji kopalni. Myślę, że będzie to dodatkowa wartość, która może gminie pomóc w rozwoju gospodarczym”.
Całkowitą wartość projektu promocji terenów inwestycyjnych oszacowano na kwotę 944 170 zł, dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego wyniesie 85 % kosztów kwalifikowanych, tj. 801 694, 50 zł.
Realizacja projektu potrwa do końca września 2012 roku.
Hanna Piórecka-Nowak
Rzecznik prasowy
UGiM Czerwionka-Leszczyny