Teraz dzięki nowoczesnemu
narzędziu mieszkańcy Czerwionki-Leszczyn mogą zgłaszać swoje problemy za pomocą
telefonu komórkowego. - Przede wszystkim
to szybki i prosty sposób, aby zgłosić do urzędu różnego rodzaju usterki lub
awarie, typu dziury na drogach czy braki koszy. Wystarczy zrobić zdjęcie
telefonem komórkowym, zaznaczyć na mapie, dodać opis i kliknąć wyślij -
wyjaśnia Łukasz Żyła z Fundacji
Media 3.0, która opracowywała aplikację.
Podobne narzędzie powstało także w Warszawie, jednak aplikacja z Czerwionki pozwala również na wysyłanie komunikatów prosto z urzędu. - Niebawem będziemy uruchamiać funkcję, dzięki której mieszkaniec na bieżąco będzie informowany o planowanych remontach czy ważnych wydarzeniach w gminie. Aplikacja może stać się świetnym narzędziem do komunikowania się mieszkańca z urzędem gminy. Wszystko będzie zależeć jednak jak do tego rozwiązania podejdą sami urzędnicy - zapowiada Łukasz Żyła. Warto dodać, że narzędzie jest dedykowane dla osób starszych, poprzez wykorzystanie zasad projektowania uniwersalnego w budowie aplikacji.
- Chcemy pokazać starszym osobom, że nowych technologii nie należy się bać. Mając w ręku telefon komórkowy w trzech kliknięciach możemy zwrócić uwagę na konkretny problem bezpośrednio do odpowiednich służb - mówi Michał Stokłosa ze Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Wsi Bełk, które wspólnie z Fundacją Media 3.0 oraz Miejskim Ośrodkiem Kultury w Czerwionce-Leszczynach prowadzi projekt "Senior: enter".
Aplikację Czerwionka-Leszczyny+ można pobrać za darmo ze sklepu Google Play na telefon komórkowy. Obecnie dostępna jest wersja 1.0, która, jak zapowiada developer, będzie cały czas aktualizowana.
Zadanie jest współfinansowane ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020.